Saturday, July 9, 2011

Aku telah bebas...!!

Happy betoi aku hari nih...aku pun tak tau kenapa...cuma bila segala beban dan prob yg kita tanggung dapat diselesaikan..secara automatik kita akan gembira dan tenang...aku rasa semua orang akan rasa camtu...sebab bebas dari segala masalah dan bebanan merupakan satu tuntutan rohani...

Ermm happy betoi aku kali nih...bukannya sebelum nih aku tak pernah rasa happy...tp apabila segala usaha yg kita curahkan dan tenaga yang kita korbankan dibalas dengan satu kejayaan, semua orang akan rasa benda yg sama....seorang romeo sejati pasti akan berasa puas dan gembira apabila semua 'ayat2 jiwang' yg dia gunakan utk tackle awek yg paling hot kat tempat dia, menunjukkan tanda2 positif atau dengan erti kata lain awek tu dah macam nak tersangkut dengan 'ayat power' dia tu..


Macam tu juga seorang pemimpin politik pasti akan tidur lena...apabila segala wang yg dia tabur dan projek yg dia luluskan akhirnya di balas dengan kemenangan majoriti besar dalam pilihanraya...kira lawan dia tu kalah teruslah, sampai hilang wang pertaruhan!..punyala kuat pengaruh dia dan kuat sokongan yg dia perolehi dari akar umbi...walaupun yg memenangkan dia mgkn hanya undi pos yg tak tau telus ke tidak!! semua ini bersangkut dengan kepuasan seseorang bila 'bebas' dari sebarang tekanan dan prob yg kekadang agak complicated...

Kepuasan satu nikmat...dan nikmat yg diperoleh wajib disyukuri..sebab semuanya datang dari rahmat dan kasih sayang MAHA PENCIPTA...hari nih kita mungkin mendapat nikmat yg tidak terhingga..tapi hari esok kita tak tau lagi apa yg bakal berlaku...sebab itu kita perlu sentiasa bersyukur..dan perasaan syukur itu mestilah diletakkan pada tempatnya yg sebenar! Jangan pulak apabila kita menang award pelakon paling seksi tahun 2011, lantas kita mengucapkan syukur kepadaNYA atas kemenangan tersebut...atau kita melahirkan rasa syukur di atas kejayaan filem kita yg ala2 separuh lucah itu dengan melakukan kenduri doa selamat dan menjemput anak2 yatim..ini semua fenomena menifestasi rasa syukur yg tersalah tempat!hhahaha..

Dan hari ini aku rasa amat bersyukur padaNYA... atas segala nikmat yg telah diberikan padaku dan keluargaku selama ini... Aku sentiasa berdoa agar semua nikmat itu menjadikan aku lebih dekat padaNYA... agar aku tidak leka dan tenggelam dalam nikmat2 itu..nau'zu billah... aku tahu ya ALLAH... hanya ENGKAU lah tempat aku bergantung harap.. tempat aku mengadu nasib.. tempat aku meminta pertolongan... padaMU lah Ya ALLAH kupanjatkan rasa syukur ini agar aku tergolong dari kalangan hamba2MU yg ikhlas, sabar, redha dan tidak sombong dengan anugerah dan kelebihan yg ENGKAU berikan.... ameen yg RABBUL ALAAMEEN...

Arghhh pastinya aku akan rasa 'bebas' selepas ini..bebas dari segala tugasan yg memeningkan...bebas dari segala kekalutan yg mencengkam rasa...bebas seperti yg pernah aku lalui seketika 12 tahun yg lalu..kerana aku pasti selepas melalui saat kebebasan ini aku akan di penjara lagi oleh tugasan2 insani yg lain...sebab sememangnya sebagai manusia kita tidak akan selama2nya bebas dari masalah dan kekalutan hidup!!huuhu.. 

2 comments:

Unknown said...

bebas apa tuh?

daunkuchai said...

bebas dari tekanan...ya kita mesti bebas!merdeka!...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...