Saturday, July 2, 2011

Arghhh...Cinta itu menyulitkan!!!

Di suatu petang di musim panas....15 tahun yang lalu....

Ahmad Raizal Hamdi bin Sukiman( bukan nama sebenar) : Daun cuba ko tengok muka aku skrg nih...ada gaya2 orang tak puas hati tak...?

DaunKuchai: Ha'ah la...muka ko merah padam je....apsal nih..?

Ahmad Raizal Hamdi bin Sukiman: Lepas kelas Germany td  aku dah proposed seorang budak junior...alaahhhh budak yg aku selalu cite kat ko tu.....

DaunKuchai: Haa..yaa..aku ingat budak tu...budak first year kan...?? muka ala2 amy mastura tu...So apa jadi...??

Ahmad Raizal Hamdi bin Sukiman: Kena reject daaa...bole dia kata...dia datang sini nak study la..taknak cintan cintun la...maleh nak layan jiwang2la!!!...Aku taula kita datang sini nak study...aku pun datang sini nak belajar jugak...cuma last2 year nih..nak la jugak rasa ada awek...rasa bercinta...takdela nampak macam robot sangat..keras je takde perasaan...


DaunKuchai: Ko pun satu!...betol la apa dia kata...yg ko bengang semacam je nih kenapa...?

Ahmad Raizal Hamdi bin Sukiman: Takdela Daun...Aku just nak ajak berkawan je...bukan nak jiwang2 sangat, sampai nak berkepit siang malam, dating pagi petang..bergayut sampai tak ingat dunia...just kawan! friend!...Ko bukan tak tau..aku nih berjiwa rockkkk..jiwa metalll....cuma yelahhhh...amy search pun kawin sampai 3 kali...awie wings pun kawin...mus may pun ada anak bini....semua rockers otai tanah air tu..rambut sampai kat punggung!!! so aku nakla juga rasa camne alam percintaan ni...Satu lagi aku tak puas hati....masa kat kelas dia tanya aku macam2 soalan...siap minta nota aku lagi...pastu bila nak pulangkan nota, siap bagi sekali ngan karipap..makanan kegemaran aku!!...padahal ramai lagi budak lain yg score...gaya dia tanya aku tu..cam nak rapat2 sebelum serius...dia dah  bg aku satu harapan ...rupa2nyaaa..harapan palsu daaaa...


DaunKuchai: Kah Kah Kah...lawak aku dengar ayat dari seorang senior yg kene reject cintanya sebentar tadi..hahahah...Tu laaa mat! aku dah cakap banyak kali...perempuan nih sukar utk ditafsir...sukar utk diteka apa yg ada dalam hati dia...ko asal dia bg karipap je..ko dah mula cite lebih2 kat aku...kata budak pompuan tu dah mula jatuh hati dengan sikap kemachoan yg ko tunjukkanla...dia minat sebab ko tak terhegeh2 nak rapat ngan dia la...dia minat sebab ko rambut panjang tapi soft spoken la....geli aku dengar...tp aku layan jelahhh sebab ko duk sebelah katil aku...ntah2 mat!! budak pompuan tu pun hanya pandai buat karipap je...sebab tu bila je dia nak pulangkan nota  ko dia asyik buat karipap!!!!bila buat kuih lain hancur..tak sedap...hahha rocker perasann!!!

Ahmad Raizal Hamdi bin Sukiman: Ko jangan cakap camtu Daun!Dia pandai buat banyak kuih la!!!!...dia baik..lemah lembut...aku tau, jauh di sudut hati dia..dia mmg minat kat aku..cuma yelahhhh mgkn dia baru first year...susah belajar takot fail...kang kalu dia fail..sapa nak jawab...aku jugak yg dipersalahkan sebab jadi pakwe sejati dia...

DaunKuchai: Hahaha..daaahlaa mattt!!!....dah kena rejected pun masih nak defend awek tu lagi...Dengaq sini!!..Abang Daun, pakar cinta anda nak habaq mai....Perempuan nih mat..bukan payah sangat...kalu dia dah taknak...tu tandanya dia dah ada orangla...ataupun hang tak ada sifat2 lelaki pilihan dia..tp kalu dia nak... hang takyah dok risau...dia akan pi nya cari hang...bab dia bg karipap tu..dia saja ja nak test hati seorang rocker camna...kental sangat ka..tak tergoda ka...terus tak layan pompuan ka...ni dakkkkk baru bg 4-5 biji dah persannnn....lagi satu mat....hang takyahla nak bercinta ka apa...kalu hang tu mantap....maksud aku ada akhlak..ada kerja bagus...masjid dok pi selalu...pandai hormat orang tua...hang tak yah dok cari...hang petik jari berjuta mai berlutut nak jadi awek hang..tp satula  aku nak habaq....bulu ketiak hang yang serabai tu kenala cukuq selalu..kalu dakkk awek nak rapat camne...bau machammmmm!!!!hahahaha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...