Sunday, July 17, 2011

Eh...eh..kak sarah ngan kak shasya datang!

Happy betoi aku tengok anak dara sulong aku nih bila kedua-dua teman rapatnya tu datang semalam....sampai aku yg sibuk ngan ummu ahlaa pasal nak bersalin pun, dia dah tak layan...maklumla sejak dia kat sini...kak sarah ngan kak shasyalah yg paling ngam ngan style dan cara dia...


Aku tengok ahlaa nih, bila jumpa ngan kak sarah dan kak shasya terus je bersemangat...kalu sebelum tu dia letih...terus je hilang serta merta!!..kalau sebelum tu dia ngantuk, nampak je kedua-dua kakak dia tu, terus segar dan bulat biji mata...!bila aku cakap..:" ahlaa kan tak sihat...camne nak ikut kak sarah ngan kak shasya mainn...." sepantas kilat dia akan cakap.." tengok nih..ahlaa dah sihatlah!.." pastu dia akan bulatkan biji mata dia dan buat gaya lompat2, utk menunjukkan yg dia memang benar2 sihat wal afiat...ahlaa...oh ahlaa...


Sebab tu bila kedua-dua beradik tu datang semalam, ahlaa yg memang dah kena selsema dan batuk2, terus ajak ke rumah mak yong...padahal badan dia dah mula nak panas..tp main punya pasal, semua tu tak menjadi halangan...mgkn bagi dia, inilah peluangnya dia nak main ngan kanak2 melayu puas2!...sebab kat wilayah nih, geng2 dia semuanya yg bergelar mahasiswa, yg berusia 20-an..dan yg mungkin menjadi isteri orang dalam waktu terdekat...hhahha!(nih doa nih..kena aminkan..)


Dan hari nih, ayah dan ibu kepada kak sarah dan kak shasya pun datang...perghhh lagilah dia happy...sebab kalu mereka datang mesti akan bawa ahlaa jalan2 kat marjane..main2 kat satu taman permainan kat sana...dan layan ahlaa seperti anak mereka sendiri..beli itu dan ini kalau ahlaa nak...ahlaa pulak siap panggil En Sofri(ayah kak sarah dan shasya) ayah lagi..tp kadang2 dia akan panggil 'abang'...maksudnya dia nak kata En Sofri tuu awet muda... kecik2 dah pandai membodek ahlaa nih!hhuhu...


Kat Kak Rahmah(ibu kak sarah dan kak shasya) dia panggil mama...manja betoi si ahlaa nih dengan keluarga mereka...aku pun tumpang gembira dan bersyukur sebab ada keluarga melayu yg baik dan berhati mulia kat bumi barbar nih...sekurang2nya adalah jugak tempat ahlaa bermanja dan bermain dengan anak2 mereka...yelahhh anak2 arab kat sini, asal main ngan ahlaa je sure nak tolak2...takpun pijak badan...takpun buat smackdown ala2 'the rock'..tu yg buat aku maleh nak bagi ahlaa bercampur ngan diaorang...mana tahan....bila main je,ahlaa akan balik dan mengadu...sakit leherla!..kekadang sakit belakang badanlah!..sekali tuh dia kata..dia sakit kepala..budak lelaki arab pijak kepala dia! gerammmmm je bila aku dengar ahlaa mengadu camtu!!

Camtu lah aku perhatikan gelagat dia hari-hari...tambah2 pulak bila dia dah nak dapat adik nih..lagila aku tak sabar nak tengok...camne dia layan adik dia nanti...manja tak dia seperti mana dia manja ngan kak sarah dan kak shasya? happy tak dia camane dia tersangat happy bila nampak baby2 arab yg kecik kat sini..? adakah dia akan selalu gomol adik dia, camane dia selalu gomol aku ngan ummu ahlaa bila dia rindu dan rasa kesepian...? Oooohhh aku harap sangat ahlaa akan jadi kakak yg terbaik buat adik2 dia...akan jadi kakak yg penyayang..dan akan sentiasa protective bila tengok adik2 dia bermain ngan orang lain.... " Ahlaa..!! Aby sayang bangat sama kamu deh!..."

2 comments:

Anonymous said...

Ahla... Nanti kami tak benarkan panggil Ammu lagi. Nak tukar Villa Ammu Ahla jadi Villa Abang Ahla. Hahaha

ahlaa said...

yelahh nanti ahlaa panggil semua ammu2 ngan abang pulak...bole..?huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...