Saturday, July 23, 2011

Maka lahirlah Zahratul Marwa ke dunia....

Menanti satu kelahiran memang cukup mendebarkan...aku pernah merasainya 3 tahun yg dulu...ketika tu semuanya berjalan dengan begitu pantas....aku pun rasa macam tak percaya, bila doktor mengarahkan isteriku utk masuk ke wad awal sebelum tarikh yg sepatutnya...aku ingat lagi pada tarikh 27 Ogos 2008 lahirlah puteri sulongku Wardatul Ahlaa yg menjadi permata hati kami sehingga kini...

Dan pada tarikh 18 Julai 2011 aku merasa berdebar sekali lagi...macam2 yang aku rasa sebenarnya....kadang2 aku rasa risau, kadang2 macam terharu...apatah lagi bila melihat ramai adik2 kat bumi Morocco nih yg banyak memberi sokongan dan bantuan. Kalau dulu ada kaum keluarga dan sanak saudara yg membantu..tp apabila jauh beribu kilometer dari bumi malaya ni, adik2 pelajarlah yg menunggu saat kelahiran puteriku yang kedua ini....arghhhh kadang2 rasa penat dan risau itu boleh hilang serta merta bila melihat baby yg dinanti2  telah selamat dilahirkan....Sungguh agung kuasaMU Ya ALLAH...!!!

Sebenarnya aku memang tak sabar menanti adik Ahlaa menjengah dunia....selalu aku berangan melihat Ahlaa yang keseorangan sebelum ini sudah mempunyai teman. selalu aku terbayang bagaimana Ahlaa melayan adik kandungnya...adalah dia akan rasa cemburu melihat kami suami isteri lebih menumpukan adiknya di peringkat awal ini? atau adakah dia akan rasa seronok dan memahami bahawa adiknya memang memerlukan perhatian kami secukupnya..?

Dan aku memang tak sabar menanti bagaimana rupa dan gelagat adik kepada Ahlaa ini...nak tengok, sama tak cara tidurnya dengan si kakak...sebab si kakak dahulu sentiasa akan tidur dengan keadaan kedua-dua tangannya ke atas...nak tengok sama tak hidung, rambut dan rupanya yg lain...sebab si kakak katanya banyak mewarisi rupa parasku sebagai si ayah....hhahha...memang aku menantikan saat ini...Maha Suci ALLAH yang Menciptakan segala keindahan!



Maka pada hari isnin bertarikh 18 Julai,lebih kurang jam 10.45 malam waktu Morocco, lahirlah Zahratul Marwa ke dunia...aku dan isteri sengaja memilih nama itu kerana si kakak dinamakan dengan 'bunga mawar' di perkataan namanya yang pertama..jadi si adik mestilah dinamakan dengan 'bunga' juga supaya berlaku adil!!hhhaha....semoga lepas ini ALLAH mengurniakan anak lelaki pulak kat kami..sebab pening nanti aku nak cari nama 'bunga' lagi kalau dapat anak perempuan....

Marwa sihat dan selamat ketika pertama kali melihat alam maya...aku rasa sangat bersyukur kerana semuanya selamat dan sihat...walaupun isteriku keluar agak lewat, namun aku diberitahu semuanya ok dan takde masalah...aku tahu bukan senang utk melahirkan seorang anak...isteriku seolah bertarung dengan nyawanya sendiri utk melahirkan Marwa...dan Wardatul Ahlaa serta Zahratul Marwa adalah lambang cinta kami yg bersulam sehingga ke hari ini...Ku panjatkan segala rasa syukur padaMu ya ALLAH...ku berdoa agar kami sentiasa diberikan taufiq, hidayah dan barakah dalam menjalani hidup ini...semoga 'amanah' yg Engkau beri ini, akan kami jaga, didik dan besarkan dalam suasana insyaALLAH...Engkau peliharalah anak2 kami Ya ALLAH dan jadikanlah mereka anak2 yang solehah dan penyejuk mata kami...AMEEN YA RABBAL ALAMEEN...

3 comments:

Transkripsi Hati said...

tahniah ust dan kak hanis =)

ChefBujang said...

tahniah aby dan ummu ahlaa..semoga bertambah lagi anggota bunga...

daunkuchai said...

terima kasih bu ley dan ammu ali...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...