Wednesday, June 15, 2011

Chef Hamid

Semalam kami keluar gi makan lg... Bkn sbb aku tak msk petang tu, tp sbb perut ni lapo lg...huhu. Tp smlm aku msk ringkas je, wt nasi goreng perantau... Ntah la, beberapa arini aku rasa cm tak berselera balik. Sama cm mula2 aku pregnant dl... Adakah tu maksudnya aku dh dkt nk bersalin...?? Ntah la... aku pun tak pasti... sbb masa bersalinkan Ahlaa dl aku tak sempat pun merasa sakit nk bersalin... Yela, blom sampai masa lg dh kena bedah... Sbb tu aku tak pasti sgt tanda2 nk bersalin ni...

Berbalik pd tajuk asal td, kami keluar dh lewat... Lepas siap solat maghrib... Agak lewat sbb sekarang ni maghrib masuk lmbt, lebih kurang pukul 9.30 mlm kami keluar... ingatkan nk suruh DaunKuchai beli jagung bakar je... Tp DaunKuchai pun lapo gak... Kami sepakat nk keluar mkn, tp memilih restoran yg berdekatan je... Restoran Chef Hamid... Sampai je kt restoran aku pun pesan makanan... Aku pilih nk mkn panini, manakala DaunKuchai mkn chawarma... Ahlaa plak tak minta ape2, mcm biasa... nk kongsi dgn aku la tu... Aku ingatkan nk mkn chawarma gak tp pelayan kt restoran tu ckp dia blh wt utk sorang mkn je... sbbnya dh tinggal satu... Ermmm.... Errr... Aaaa... Oooo... Aku pun jeling2 kearah DaunKuchai... Wt muka ala2 manja gitu... Mudah-mudahan dia fhm dan mengalah...

Panini

chawarma
DaunKuchai wt2 tak fhm plak, sudahnya aku yg malu sendiri sbb pelayan restoran tu gelakkan aku... Nape, ingat tak comel ke aku wt muka gitu... Walaupun bdn dh montel sket tp aku maintain cun tau, tu kata DaunKuchai la... Org2 kt sini tak pernah lak ckp cm tu... Tak tau la kot2 DaunKuchai nk amek ati aku ke... Yela karang aku merajuk lak, tak ke haru nnt... Aku minta nk minum air berkarbonat, lantas tanpa segan silu DaunKuchai angkatkan sebelah keningnya... Ala2 Ziana Zain gitu... Mungkin terkejut + tak bersetuju kot ngan permintaan aku... Yela, tak elok pregnant2 ni minum minuman berkarbonat... Tak bagus utk perkembangan janin dan ibu tu sendiri... Tp aku berkeras gak, bukannya selalu... Dh lama sgt aku tak minum air gas ni sjk pregnant... Lagipun dr pg aku rs tekak ku loya... Rasa cm nk muntah, tp tak muntah2 gak... DaunKuchai mengalah... Ishh, pelik gak aku dia boleh bertoleransi... Biasanya lama jgk aku nk kena gaduh2 manja ngan dia ni. Haaa, ni mesti dia nk join skali ni... Wt2 la cm kesiankan aku... nk bg aku tak perasan la tu. Pasal chawarma td taknak mengalah plak, tak aci betol...

Selesai mkn kami pun berjalan pulang... Sampai kt satu kedai aku pun berhenti, minta DaunKuchai belikan setin air sprite... Tak puas minum kt restoran td... Yela, DaunKuchai abiskan dkt satu botol... Aku dpt minum suku gelas je... Tak kira nk jgk, dh la tak dpt mkn chawarma... Takkan nk minum air setin pun tak boleh... Aku wt muka kesian sambil air mata cm bergenang je... Padahal aku sempat letak sket air kt mata aku ni, konon2 cm nangis la... Yela, masa basuh tangan td aku tak lap pun nk keringkan... DaunKuchai serba-salah... terpaksa la belikan jgk setelah malu dgn pandangan mata org yg lalu-lalang... Mungkin diaorang ingat kami bergaduh ke... atau DaunKuchai  marah aku ke... Mana ada la beb, DaunKuchai ni penyayang orangnya... Ngan Ahlaa la,huhu. Setelah dpt apa yg dihajati aku pun berjalan laju... Berjalan pulang menuju ke rumah, sambil bernyanyi riang... Pergi meninggalkan DaunKuchai yg terpinga-pinga kehairanan sbb aku tersalah jln daa... Wt malu je...!! uhuks~

4 comments:

Syahiddmilikku said...

saya cadangkan cer makan kat la tour eiffel. sampai nak telan pinggan oo..

DaunKuchai dan UmmuAhlaa said...

yeke?smpai begitu skali?takut lak nk cube...kang jd pe2 lak,tak ke haru...hehe.tour eiffel tu ktne?nk kena gi Paris ke?jauh tu...nnt duit abih kt tambang lak,ngee~sje je...ok nnt kami cube...thanks...

cik senah a.k.a yakyong said...

ustaz...tahun lepas dah penah pegi ngan ahlaa sekali...yg kaq hanis makan sphagetti tuh...last2 x hbes...bawa balik umah...restoran dpn jalan raya...kat mcd

DaunKuchai dan UmmuAhlaa said...

ohh...igtkan yg sebelah money changer tuh...klu yg tuh dh penah pegi la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...