Thursday, June 2, 2011

Sonata Musim Salju

Musim sejuk telah tiba. Aku dengan excitednya mengajak encik suami @ DaunKuchai pegi main salji. Aku belom pernah lagi rasa main salji ni, apatah lagi memegang salji dengan tanganku yang comel lagi gebu ni. Ecece perasan btol minah sorang ni. Ari2 aku tengok tenet nak kaji waktu paling sesuai pegi main salji. Yela mane boleh main hentam jek.... kang pegi kang salji tak lebat lak. Mane syok beb. Dah la ni tahun pertama dan terakhir aku boley main salji kat Morocco ni, huhu. Sedey btol. Yela DaunKuchai punye pengajian kat sini cuma 2tahun jek.

Oleh sebab itu mesti la aku nak pegi time salji lebat. Baru syok dan berbaloi-baloi... Aku pun dah lame berbincang ngan Deeba (student perempuan) nak pegi skali. Yela, pegi ramai2 baru best... baru meriah... cam kenduri plak nak meriah2 ni. Setelah berbincang beberapa bulan, satu tarikh keramat telah dipilih. Jangan tak percaya yek, memang kami dah berbincang lame. Sebelum tibanya musim sejuk lagi. Punye la semangat, ngee. Kami memilih tarikh 25 Febfuari untuk bertolak ke Oukomeden.

Sebenarnya mula2 tu aku rancang nak pegi ke Ifran. Tapi setelah diselidik baik buruknya kami memilih untuk ke Oukomeden juga. Sebenarnya Deeba cakap Ifran tak best sangat kalau pegi, salji tak bape lebat lagipun takde kete kabel. Tu je alasan yang sebenornya, nak naik kete kabel. Setelah persetujuan dicapai, kami pun sepakat memilih Oukomeden sebagai destinasi percutian kami. Lagipun DaunKuchai tak kesah sangat aku nak pegi mana2, asalkan tak bertembung ngan tarikh exam die.

Sehari sebelom berangkat, DaunKuchai ngan pakcik Ubai keluar untuk mencari kereta sewa. Mesti korang tertanya-tanyakan, sape plak pakcik ubai ni, tua sangat ke or sedang2 jek. Jawapannya semua salah. Pakcik Ubai ni tak tua... bukan jugak yang sedang2 saja yang penting dia setia... eh,melalut plak. Pakcik Ubai ni sebenornye muda belia la sangat orangnya. Malah jauh lebih muda dari aku. Awal 20an tak silap aku. Abis tu nape panggil pakcik plak. Yang sebenornye student perempuan kat sini yang panggil die ngan panggilan pakcik ni. Jadi secara tak langsung aku pun terikut-ikut gak la. Sebab ape dipanggil dengan panggilan pakcik, haa itu yang aku tak tau tu.

Sebenarnya diaorang de je bagi tau, tapi malas aku nak cite. Kang entry ni jadi tajuk asal usul pakcik Ubai lak,hehe. Ok, berbalik pada percutian kami tadi tu, kami bertolak dengan 2 buah kereta. 6 orang naik dengan aku dan 6 orang gak naik ngan pakcik Ubai.

kereta sewa yang dipandu oleh DaunKuchai


kereta sewa yang dipandu oleh pakcik Ubai.
Haa yang dok wat peace tu la pakcik Ubainya. Amacam btol tak cakap aku, muda belia lagikan. Pakcik Ubai tu pun student kat sini gak. Pada malam arinya lebih kurang pukul 12 lebih barula kami memulakan perjalanan kedestinasi yang dipilih. Yeeaaahaaaa..... Cuti2 Morocco......

  • Nantikan kesudahannya dientry yang akan datang.....

2 comments:

Udy said...

hensem kan driver tanpa lesen tuh? hehe

DaunKuchai dan UmmuAhlaa said...

mmg la ensem klu x takde la yg berkenan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...