Sunday, June 19, 2011

Ada apa dengan CINTA....??

Perempuan datang atas nama cinta....
Bunda pergi karna cinta....
Digenangi air racun jingga adalah wajahmu....
Seperti bulan lelap tidur di hatimu yang berdinding kelam dan kedinginan....
Ada apa dengannya??
Meningggalkan hati untuk dicaci....
Lalu sekali ini aku lihat karya surga dari mata seorang hawa....
Ada apa dengan cinta...??
Tapi aku pasti akan kembali dalam satu purnama....
Untuk mempertanyakan kembali cintanya....
Bukan untuknya, bukan untuk siapa.... tapi untukku karena aku ingin kamu itu saja....

Aku seorang lelaki.... yaaa seorang lelaki sejati!... mana mungkin aku hidup tanpa cinta..? mana mungkin aku hela nafas tanpa kasih dan belaian seorang hawa...kerna mmg Hawa diciptakan utk  Adam a.s... Dan pastinya Hawa itu nadi penting dalam hayat seorang Adam.... Tp kenapa mesti CINTA??arghhh aku terus bungkam sendirian....

Hidup tanpa cinta lesu... cinta tanpa arah kabur dan sesat... aku pernah ingin bercinta... sebab aku seorang lelaki... yaa lelaki sejati!!Namun mungkin aku bukan spesis yg sudi menjadi hamba kepada cinta... menjadi buta dengan cinta... cinta bg ku amat luas... amat suci... amat luhur... aku jugak bukan pujangga cinta... atau seorang pencinta agung... yg sering mempertaruhkan nyawa utk mempertahankan cinta... atau jugak pencinta yg sering menagih cinta dari sang hawa lantas ingin bukti darinya... lalu diserahkan segala yg dimilikinya... arghhh inikah yg dikatakan cinta..?

Pernah aku cuba menjejaki cinta.... mengharapkan sesuatu dari yg tak pasti.... tp aku gagal... aku kalah... aku tewas.... yeahh i'm a failure... mgkn saat itu aku tak mengerti apa itu cinta... sering melihat di tv kisah2 cinta yg tidak ada hujung pangkalnya... melihat definisi cinta dari kacamata seorang yg buta.... buta akan hakikat cinta yg sebenar... lalu apakah aku bisa menyalahkan mereka...??


Sedang hari ini kita semua perlukan cinta.... cinta sejati.... cinta hakiki... cinta yang tak akan padam buat selamanya... iaitu cinta hamba pada PENCIPTANYA.... tp kita lupa... dan terus lupa.... akhirnya kita mengejar cinta hamba pada hamba... benarlah kata pujangga.... cinta manusia akan layu bila tiba saatnya... sedang cinta ILAHI terus subur dan kekal selamanya....  perlukah cinta dalam hidup ini?...bolehkah hidup tanpa cinta...? adakah gagal sesorang yg tidak memiliki cinta insani? Jadilah manusia yg bebas dari kongkongan cinta bernafsu...jadilah insan yg sering melihat cinta dari sudut yg berbeza...dan hormatilah cinta yg sebenarnya suci dan luhur...kerna bagiku setiap dari kita pasti memliki sekeping hati yg tulus...yg bisa menerima cinta yg murni biarpun dari insan mahupun dariNYA....arghhh kenapa mesti CINTA??

Dedikasi khas buatmu Ummu Ahlaa....
Villa Abou Temmam                         
   Ahad 2.33 pm...19 Jun 2011              

9 comments:

cik senah a.k.a yakyong said...

terbaik la ustaz !

Ummu Ahlaa said...

Ust nih tetiba jiwang plak!!aduh...

cik senah a.k.a yakyong said...

ala kaq hanis sekali sekala menzahirkan kasih syg..hehe :D:D:D

ChefBujang said...

GARAPAN CINTA PUITIS YG LUHUR DAN IKHLAS.. CAYA LA USTAZ..

DaunKuchai dan UmmuAhlaa said...

hahaha..ali imran...nih semua pengaruh filem2 cinta yg berlambak kat pasaran la...cite SAW takde ayat2 camnih...

Udy said...

parah .

.

ada taman jugak rupanya dalam kebun tuan .

daunkuchai said...

yaaa encik udy...kita semua perlukan taman yg penuh dengan bunga berwarna warni...baru indah hidup ini...rasa cam di awang-awangan je..hhahha

Anonymous said...

"Ada apa dengan cinta" pun ungkapkan sajak ni :)

DaunKuchai dan UmmuAhlaa said...

anoy oktober 12,2012....

ya benar..saya ciplak dari dia la...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...