Wednesday, June 8, 2011

Tentang Aku Dan Kamu 2

Esoknya aku bangun pagi2 dan kemas umah elok2...Mama plak wt sarapan....Kate mama rombongan merisik tu nk dtg waktu tengahari...Boley la lunch skali nnt...aku plak sibok la pikir nk pakai baju pe.Mama ckp pakai la baju kurung yg lawa2 sket.Kebetulan baju kurung aku yg lawa2 dan masih baru plak tinggal kt umah sewa aku kt Putrajaya...Marah betol mama aku bila aku ckp camtu kt dia...hehe.Ntah la,terlupa plak aku nk bawak baju kurung yg lawa2 sepasang blk skali ari tu...Gabra sgt kot...Aku pun wt keputusan pakai baju akak aku la senang cite.Baju kak long pun byk yg lawa2 dan masih baru.Kebetulan saiz kami lebih kurang same je. Kak long mmg tak bawak byk sgt baju kt kolej dia.Maklum la dia amek kos nursing,byk pakai baju uniform...Jd takyah la bawak baju byk2 sgt...Wt penuh almari je....Lebih kurang pukul 2ptg rombongan merisik pun tiba.Aku terus masuk kedalam bilik.Debaran didada makin rancak...Takut betol rasenya...Aku ni darah gemuruh sket,mudah berdebar kalau de sesuatu yg penting akan berlaku...

TokMuda     : Assalamualaikum...
Abah           : Waalaikumussalam...eh,masuk2...pehal dok kt luar plak tu. Masuk,jgn segan2...
TokMuda     : Iyela,meh masuk skali DaunKuchai. Takkan nk dok kt luar plak panas2 ni...Kamu jugak yg nk tgk org pompuannya nnt...
DaunKuchai : (Sambil tersenyum malu) Yela pakcik,saya nk masuk la ni...

Rombongan yg dtg lebih kurang 4org termasuk DaunKuchai...Mereka dtg dgn sebiji kete je.Yela wtpe dtg ramai2,br nk merisik je...Sementara mereka bersembang,aku dan mama tgh sibok2 kt dapor siapkan makanan.Mama menyuruh aku hantar air minuman ke ruangtamu.Pada mulanya aku menolak tp mama aku berkeras suruh aku jugak...Kate mama mase tu la nnt tuan empunya diri nk tengok aku.La yeke,lg la aku malu tambah dgn berdebar-debar lg...Tp ku gagahi jua kaki ku utk melangkah menuju ke ruangtamu yg menempatkan rombongan merisik...Lutut ku terasa begitu lembik,nk jalan pun sukar...Rase cm nk suruh je adik aku yg pompuan tu ganti aku. Tp dia br lps UPSR, kecik sgt la lagi. Mase aku bawa air minuman tu,aku perasan ade sepasang mata begitu asyik memandang kearahku...Dr mula aku jalan hingga la sampai ke tempat mereka.Tak senang aku nk jalan dibuatnya...Terpaksa la kontrol ayu sket. Aku agak ni mesti tuan empunya diri ni...Tengok sket2 sudah la.Ni dh macam nk telan aku je gayanya...huhu.

Lepas letak dulang minuman tu,aku cpt2 berlalu dan menuju kearah dapur.Aku perasan dia masih merenung kearah ku dgn ekor matanya...La,tak sudah2 lagi ke...Tak lame kemudian kami pun lunch same2.Pihak lelaki makan diruangtamu pertama,manakala pihak perempuan plak di ruangtamu kedua...Lepas makan kami pun sembang sket2. Bakal mak mentuaku pun tanye la sket2 pasal diri aku.Dah berpunya ke...blajo kt mane dulu...keje ktne sekarang dan lain2 yg berkaitan.Fuhhh,cm nk gi interview keje plak...Aku pun jwb la soalan yg ditanya tu dgn sejujur-jujurnya...Kebetulan,aku mmg takde steady boyfriend mase tu...Malas la nk cintan-cintun ni.Aku lebih suka bercinta lepas nikah...Mmg tu niat aku dr dulu lg...Baru la perkahwinan ni ada barakah.Terasa manis...terasa indah...yela kite tak kenal sgt pasangan kite tu,cuma tau yg basic2 je.Dh kawen nnt mesti kite lg mesra sbb excited nk tau lebih mendalam pasal suami...perangai dia...kesukaan dia...hobi dia...Setelah lewat petang baru la rombongan merisik pulang...Malamnya aku bersembang ngan abah pasal hal siang td... Berita gembira yg abah sampaikan ialah DaunKuchai menerima aku seadanya... Alhamdulillah... Bermula la episod baru didalam hidupku...

4 comments:

ChefBujang said...

ohohohoh...sweet...

Bu Ley said...

suka~~~

daunkuchai said...

tq abang ali...tp ketupat dah siap ke?kalu dah siap jangan lupa..heheh

UmmuAhlaa said...

tq bu ley..ahlaa rindu bu ley...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...