Monday, June 6, 2011

Kalendar Kuno Cina

Mungkin ramai sudah tau tentang Kalendar Kuno Cina ni. Org ckp kesahihannya 90% tepat dan boley dipercayai... kebetulannya byk yg tepat. Maha suci Allah, Dia Maha Penentu segala2nya.

Legenda mengatakan kalendar ini tertanam bersama makam diraja China di Beijing (Peking) selama 700 tahun. Ia kemudiannya dipamerkan di Institute Sains Beijing. Ia membantu para ibu mengetahui jantina anak yang bakal lahir melalui umur ibu semasa persenyawaan (conception) terjadi.

Mengandung kali ni aku saje nk try main2 ngn kalendar ni. Aku dan DaunKuchai berharap dpt baby boy...tp tak kesah sgt sebenarny...janji baby ku sihat dan comel.

Kalau ikut kalendar ni,aku dijangka dpt baby boy...tp tak nk berharap sgt...yg penting baby dan aku selamat...mari kita lihat kalendar ni...

Conception Month (Bulan pensenyawaan) vs Umur Ibu (Kalendar Gregorian)

Berdasarkan Kalendar Lunar :




Tp ari tu aku dh gi scan kt klinik,doktor ckp aku bakal dpt baby girl lg... tak kesah la mane2 pn...Aku pn tak percaya sgt ngn benda2 cmni takut khurafat lak...Kita hanya berusaha, ALLAH jua lah yg menentukan segala-galanya...Pe2pn aku dan DaunKuchai dh stanby nama anak tuk boy dan girl...Senang sket,takde la kelam-kabut nnt...Wassalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...