Friday, June 10, 2011

Jalan2 Cari Makan

Petang td aku ajak DaunKuchai pegi makan kt luar... entah la arini rasa cm teringin nk makan lasagne je (sejenis makanan Perancis). Alasan je tu, padahal malas nk masak...hehe. Ala biasala tu, kadang2 mood nk masak tu takde... Tambah2 arini DaunKuchai takde keje, lagi la mood malas tu membuak-buak,haha. Aku lantas bg tau Ahlaa yg aby nk bwk dia pegi jalan2. Seronok betol dia. Lepas asar kami pun keluar pegi makan. Kami pegi jalan kaki je sbb dekat. Aku igt nk makan kt Picoteo sbb dh biasa makan lasagne kt situ. Mmg marvellous... Tp DaunKuchai taknak sbb jauh sket, malas nk jalan... Lagipun kami ingat nk singgah kt Label Vie (pasaraya kt sini) lepas makan nnt. Jd DaunKuchai ajak aku pegi makan kt satu restoran yg bersebelahan ngn klinik aku slalu pegi check up tu. Dekat sket ngn Label Vie. Aku ikut jela sbb perut ni tak henti2 wt gerudi inul...

DaunKuchai memesan sotong goreng tepung  dan fresh oren sbb dia mmg takleh makan lasagne ni. Tak sedap dan lembik katanya... Tekak tak boleh nk terima. Tak kisah la tu... Aku pula memesan lasagne daging dan 2 gelas fresh oren. Jgn salah faham ye, satu gelas lg tu utk Ahlaa. Jgn tak tau, Ahlaa pun taknak kongsi2 air ni. Lagipun dia mmg suka sangat minum fresh oren... Beberapa minit menunggu, makanan DaunKuchai sampai dulu. DaunKuchai pun terus makan dgn berseleranya... Aku yg tengok DaunKuchai makan jd kecur air liur... Uishh, cm best je sotong goreng tepung ni. Nk order gak la...hehe.

Sudahnya aku pesan 2 menu... Sotong goreng tepung dan lasagne daging... Banyak betul makan. Aku tak malu sgt sbb masa tu kami je pelanggan kt situ, tambah2 aku sedang pregnant... Lagi la slumber... Kalau org lalu-lalang pun mesti diaorang tak ckp pe2 punya sbb biasa la pompuan pregnant kuat makan. Makan utk 2 org,hehe. Alasan yg begitu kukuh dan tak mampu diganggu-gugat. Aku berkongsi makanan dgn Ahlaa. Ala, tak luak mana pun Ahlaa makan... Ada la dlm 5 ketul sotong goreng tepung... Lasagne lak dia tak sentuh langsung, sama la cm aby dia... Takleh terima... Sbb tu la DaunKuchai selalu ckp yg Ahlaa ni ank sejati dia. Byk ikut perangai dia la tu... Muka pun byk iras DaunKuchai... Kalau masa Ahlaa kecik2 dulu ramai org ckp Ahlaa ni fotostat muka DaunKuchai. Patut la sejuk je perut aku masa mengandungkan Ahlaa dulu,hehe.

Gambar lasagne (sejenis makanan Perancis)

Ahlaa yg kekenyangan

Gambar sotong goreng tepung tak sempat nk snap sbb kelaparan ditahap maksima,hehe. Habis makan kami pun singgah kt Label Vie jap. Cari barang dapur sket dan terus balik... Uishh susah betol aku nk jalan balik sbb perut tgh kekenyangan... Rasa senak je perut ni... Nasib la tgh pregnant kalau tak aku dh suruh DaunKuchai dokong aku,huhu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...