Friday, June 24, 2011

Geramm je aku nak gigit telinga budak tu!!

Semalam aku pergi solat...macam biasa peneman sejati aku ialah Wardatul Ahlaa....takdan azan lg dia dah beria tarik tangan aku ajak pi masjid....bertuah betoi si Ahlaa nih...Jd sebagai bapak yg soleh aku kena tunjuk tauladan yg baik pada dia...takkan kalu anak dah ajak ayah pi masjid kita nak marah pulak kan..???tu zalim nama dia....hhahhha....

Jd kami pun pergila...cuaca skrg mmg panas...sebab tu antara maghrib dan isyak tu aku balik rumah pekena air sejuk secawan dua...pastu baring2 depan kipas...fuhhh nyaman tak terkira...??Yang si Ahlaa pulak dah tido lepas asar...tu yg dia cergas semacam jee...aku tau dah politik dia ajak aku pergi masjid...sure dia nak lari2 pusing ala2 marathon gitu...tp aku tak kesah pun..jangan dia naik atas badan pak imam masa tengah sujud sudah....kang pak imam tu rasa berat je masa nak naik rakaat seterusnya...silap2 tak bangun terus..kan dah jadi kes nayaaa...!!!


So bila je iqomah aku pun pesan kat Ahlaa ..:" jangan bising2...jangan lari2 depan orang solat...jangan panjat belakang pak imam...duduk kat belakang tau.." Ahlaa pun angguk tanda faham...masa tu jugak ada seorang budak arab lelaki...rambut kerinting2...badan montel dan beso skit dari Ahlaa....Ahlaa nih pulak mana bole tgk ada budak yg beso lebih kurang sama dia...semua dia ingat kawan...semua dia ingat bole buat main sekali...Maka Ahlaa pun pegila nak main ngan budak arab tu...aku pun tak tau apa yg diaorang mainkan...sebab aku tengah khusuk solat...ingat tu..tengah khusuk solat...kah kah kah...

Aksi ahlaa menggigit selepas aku ajar!
Sebelum tu, aku tengok Ahlaa cam teruja je bila nampak budak arab tu ada sekali...lgpun bila aku tanya kenapa nak ikut aby pi masjid...dia sokmo akan jawab..:" Ahlaa nak tengok kawan Ahlaa ada ke takkk..."...gelihati aku bila dia jawab camtu...sebab setahu aku Ahlaa mana ada kawan pun kat bumi barbar nih... kawan dia para2 ammu kat rumah Daruz Zaq dulu ngan ibu2 dia kat FBI je...rasanya semua dah beso2 dan bole menikah belake...bukan sebaya Ahlaa...ahakss...

Namun bila je selesai pak imam bg salam...aku pun cari kat mana Ahlaa...sebab biasanya dia akan cari  dan lari ke arah aku..tp kali nih tidak....aku apa lagi suspenla  takut apa2 jadi kat dia...rupa2nya dia tengah terbaring kat ruang belakang masjid...bila dia nampak je aku.terus dia nangis dengan suara yg agak kuat...pastu peluk aku kuat2...perghhh masa nih terasa naluri kebapaan aku tercabar...sapa pulak yg buat anak dara sulong den nih..??

Rupa2nya budak laki arab tu dah hentak kepala Ahlaa...dia pijak ngan kaki...dia buat ala2 smackdown yg cam dalam WWE tu...mgkn dia rasa dia The Rock kot...jd bila nampak lawan masuk gelanggang dia pun mula nak gusti...yg Ahlaa nih mmg dari dulu..asal je ada orang buat dia..dia tak melawan...bila aku tanya napa dia tak lari..dia kata sebab aby suruh duk kat belakang diam2!terkedu aku dengar jawapan tu...

Aku pun terus ajak Ahlaa balik rumah..takdan nak solat sunat....masa nak balik tu ayah dia tanya aku...anak dia buat Ahlaa ke...Aku cuma angguk kepala..dan cakap benda kecik je...no problem...Tp bila aku tengok lagak dan gaya anak dia...aku rasa macam nak gigit je telinga dia bior putus...baru dia rasa camne aksi WWE yg sebenar...sedap2 je dia pijak kepala anak aku yee..ko tunggula esok malam...kalu den jumpo...den gigit telinga kau dua-dua....geram betoi aku!hahhaha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...